Nehéz ,lesz, de ezt a válságot nekünk kell megoldani!

"Mea culpa,...mea maxima culpa"  tényleg az én bűnöm, hogy nem olvastam el a Méhészet 2019. decemberi számában a "Nem kérdés - válságban az ágazat" című cikket.Valószínű azért, mert az agrárminiszterrel  készített cikk olvasása közben meggyőződtem arról, hogy a "méhészjövő"rovatnak vége, egyébként is  jobban szerettem volna  ha  a rovat elindítása óta, mint már többször írtam, nem a nyavalygásáradat jellemezi az írásokat, hanem megoldásötlet is leírásra kerül. Most került újra a kezembe!
Mint már régen írtam, azért jött létre ez a blog, mert az itt rögzített írások nem jelenhettek meg a Méhészet oldalain, pedig  már  mintegy másfél évvel ezelőtt a válság kifejezés  bizony leíródott. Igaz az is, hogy a  jelenlegi "tizenegy elnökség" nem alkalmas a méhésztársadalom képviseletére és ez a fajta szervezeti felépítés gátja a XXI. századi civil méhészmunkának! Azóta rájöttem, hogy a "tizenegy elnökség" egyik tagja az újság felelős szerkesztője, ráadásul én Magyarországon élek és itt méhészkedek. "Mea culpa,..."
Bezzeg ha néhány ezer kilométerrel , egy másik földrészen végezném ezt a munkát! És hát a Tibor keresztnév előtt nem az én nevem, hanem valami más állna!

Ebben a blogban már  az elmúlt év novemberében ("Uramisten... "cím alatt) és talán előbb is leírásra került, hogy bizony válság van! Ami nem most robbant ki! A Méhészet 2003. januári számában a felelős szerkesztő közönyről értekezett, mintha most nem ugyanaz lenne a helyzet?  Akkor kezdődött  amikor olyan könnyen ment minden, túl könnyen! A magyar méhész fejében az rögzült, mintegy 35-40 évvel ezelőtt, ami az akkori gyakorlat volt. A világ megváltozott és mi elindultunk egy lassú úton a mostani helyzet felé lefelé, amit nyugodtan nevezhetünk a méhészágazat válságának! 

Szerkesztő urak! Legyen szabad kérnem, higgyék el, Magyarországon is vannak értelmes,  gondol-kodó, nemcsak panaszkodó, a méhész jövőért, a szakmáért tenni akaró,  a szakmát gyakorló emberek!Kár tőlük sajnálni a felületet! Vagy nincs igazam? 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések